fbpx
Σωστή διατροφή για υγιές δέρμα

Σωστή διατροφή για υγιές δέρμα

Από αντιφλεγμονώδεις τρόφες που καταπολεμούν την ακμή μέχρι τα υγιή λίπη που ενυδατώνουν το ξηρό δέρμα, αναλύουμε την ιδανική διατροφή για κάθε τύπο δέρματος. Ολοι έχουμε ακούσει την εκφραση “είμαστε ότι τρώμε” και το δέρμα μας το αντανάκλα άμεσα αυτό!

Λιπαρό δέρμα

Το λιπαρό δέρμα οφείλεται στην υπερπαραγωγή σμήγματος των σμηγματογόνων αδένων. Είναι μια ελαιώδης ουσία που εκκρίνεται από το σώμα και υπάρχει ως μέσο λίπανσης του δέρματος και των μαλλιών.Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν την παράγωγή σμήγματος και τη λιπαρότητα του δέρματος, όπως η γενετικη προδιαθεση, η ηλικία, που ζείτε, χρήση λάθος προϊόντων κλπ. Ακολουθόντας μερικά απλά tips διατροφής μπορείτε να μετριάσετε την υπερβολική παραγωγή λιπαρότητας.

Προτιμήστε:

  • Τροφές χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη
  • Πράσινα λαχανικά
  • Ρεβύθια
  • Συμπληρώματα CBD

Αποφύγετε:

  • Τροφές υψηλού γλυκαιμικού δείκτη
  • Ζάχαρη εξευγενισμένη (δηλαδή καραμέλα, γλυκά, επεξεργασμένα τρόφιμα, σόδα κ.λπ.)     Λευκό Ψωμί και Λευκό Ρύζι.

Ξηρό – αφυδατωμένο δέρμα

Ενώ το ξηρό δέρμα μπορεί συνήθως να οφείλεται στο έντονο κρύο του χειμώνα υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την υγρασία και το ξεφλούδισμα της επιδερμίδας. Τα υπερβολικά καυτά ντους , τα σαμπουάν , καθώς και λάθος – σκληρά καθαριστικά προσώπου μπορούν να αφυδατώσουν την επιδερμίδα και ως αποτέλεσμα καταστρέφουν τον υδρολιπιδικό φραγμό ο οποίος είναι ο φυσικός μανδύας που καλύπτει την κεράτινη στιβάδα της επιδερμίδας προστατεύοντας την από την αφυδάτωση.

Ακριβώς όπως είναι σημαντικό να αντιμετωπίσετε την τοπική ξηροδερμία με ένα απαλό προϊόν καθαρισμού και μια καλή ενυδατική κρέμα, ενσωματώνοντας ορισμένα τρόφιμα και ποτά στη διατροφή σας μπορεί επίσης να προάγει ενα υγιέστερο, πιο ενυδατωμένο δέρμα.

Προτιμήστε:

  • Σολομό
  • Αβοκάντο
  • Ελαιόλαδο
  • Ξηρούς καρπούς
  • Τρόφιμα πλούσια σε νερό (όπως: αγγούρια, σέλινο, μούρα)

Αποφύγετε:

  • Ζάχαρη επεξεργασμένη (δηλ καραμέλες, γλυκά, επεξεργασμένα τρόφιμα, σόδα κ.λπ.
  • Αλκοόλ

Τι να φάτε για να μειώσετε το πρήξιμο

Η κατακράτηση υγρών μπορεί να προκαλέσει οίδημα στο σώμα αλλά και στο προσώπο και ιδιαίτερα γύρω από τα μάτια. Όσο μεγαλώνουμε, ο ιστός, τα τοιχώματα των αιμοφόρων αγγείων και οι μύες γύρω από το μάτι αποδυναμώνονται. Το λίπος στα βλέφαρα ενώ κανονικά βοηθά στη στήριξη των ματιών μπορεί στη συνέχεια να μετακινηθεί στα κάτω βλεφάρα, δημιουργόντας σακούλες. Ο συνδυασμός όλων αυτών μαζί με κακή λεμφική παροχέτευση οδηγεί σε “πρήξιμο”. Σημαντικό είναι να θυμάστε ότι πρέπει να υπάρχει μέτρο στην κατανάλωση αλατιού. Επιπλέον η πρόσληψη νερού δεν είναι μόνο πόσα ποτήρια καταναλώνετε κάθε μέρα, προσθέτοντας τρόφιμα πλούσια σε νερό όπως αγγούρια, σέλινο και τα μούρα στη διατροφή σας μπορεί να ενισχύσει τα επίπεδα ενυδάτωσης και να καταπολεμήσει την οίδημα.

Προτιμήστε:
  • Τρόφιμα πλούσια σε νερό (σκεφτείτε: αγγούρια, σέλινο, μούρα)
  • Τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση (πχ κεφίρ)
  • Ολικής αλέσεως
Αποφύγετε:
  • Υψηλής περιεκτικότητας σε νάτριο τροφές (όπως κουλουράκια, τσιπς, μεταποιημένα κρέατα)
  • Γαλακτοκομικά (γάλα και τυριά)
  • Σάλτσες σόγιας και τεριγιάκι
  • Αλκοόλ

Τι να φάτε για να καταπολεμήσετε τα σημάδια γήρανσης

Ενώ η καθημερινή εφαρμογή αντιηλιακού είναι απαραίτητη για την πρόληψη των πρώιμων σημαδιών γήρανσης από την υπεριώδη ακτινοβολία, το καθημερινό σας διατροφικό μενού μπορεί να αποτελέσει μέρος της ρουτίνας κατά της γήρανσης.

Η έκθεση σε ελεύθερες ρίζες από τον ήλιο και άλλους περιβαλλοντικούς παράγοντες οδηγεί σε λεπτές γραμμές, ρυτίδες, υπερμελαχρώσεις . Οι αντιοξειδωτικοί οροί βοηθούν σημαντικά στην καταπολέμηση αυτής της βλάβης παράλληλα με μια διατροφή πλούσια σε βιταμίνες A, C και E .

Καή πηγή βιταμίνης Α αποτελούν τα ζωικά υποπροϊόντα (κρέας, ψάρι, πουλερικά, γαλακτοκομικά), καθώς και λαχανικά όπως γλυκοπατάτες, καρότα και λάχανο. Η βιταμίνη Ε βρίσκεται στα περισσότερα πράσινα λαχανικά, σε ορισμένα είδη θαλασσινών, ξηρούς καρπούς (ιδιαίτερα σε ηλιόσπορους και αμύγδαλα) και φυτικά έλαια, ενώ τα εσπεριδοειδή και τα φυλλώδη λαχανικά αυξάνουν της πρόσληψης βιταμίνης C.

Προτιμήστε:
  • Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη Α (κρέας, ψάρι, πουλερικά, γαλακτοκομικά προϊόντα)
  • Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C (εσπεριδοειδή και φυλλώδη λαχανικά)
  • Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη Ε (όπως πράσινα λαχανικά, ξηροί καρποί, θαλασσινά, φυτικά έλαια)
Αποφύγετε:
  • Τροφές υψηλού γλυκαιμικού δείκτη
  • Ζάχαρη επεξεργασμένη (καραμέλες, γλυκά, επεξεργασμένα τρόφιμα, σόδα κ.λπ.)
  • Λευκό Ψωμί και Λευκό Ρύζι

Πηγή: aedit