Υγιεινοί τρόποι για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος

Υγιεινοί τρόποι για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος

Η καλή διατροφή είναι απαραίτητη για ένα ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα.  Ένα δυνατό ανοσοποιητικό μπορεί να προσφέρει προστασία από εποχικές ασθένειες και άλλα προβλήματα υγείας. Κανένα τρόφιμο ή συμπλήρωμα δεν μπορεί να αποτρέψει την ασθένεια, αλλά μπορείτε να βοηθήσετε να στηρίξετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα συμπεριλαμβάνοντας αυτές τις θρεπτικές ουσίες στο γενικό σχέδιο διατροφής σας σε τακτική βάση.

Βιταμίνη Α: βοηθάει στην ρύθμιση του ανοσοποιητικού συστήματος και προστατεύει από λοιμώξεις διατηρώντας υγιές το δέρμα και τους ιστούς στο στόμα, το στομάχι, τα έντερα και το αναπνευστικό σύστημα. Αυτή τη βιταμίνη βρίσκεται σε τρόφιμα όπως οι γλυκοπατάτες, τα καρότα, το μπρόκολο, το σπανάκι, οι κόκκινα πιπεριές, τα βερίκοκα, τα αυγά ή σε τρόφιμα με «εμπλουτισμένη βιταμίνη Α», όπως το γάλα ή κάποια δημητριακά.
Βιταμίνη C: υποστηρίζει το ανοσοποιητικό σύστημα με την τόνωση του σχηματισμού αντισωμάτων. Συμπεριλάβετε αυτή την βιταμίνη στη διατροφή σας, επιλέγοντας εσπεριδοειδή όπως τα πορτοκάλια, το γκρέιπφρουτ και τα μανταρίνια ή το κόκκινο πιπέρι, την παπάγια, τις φράουλες, το χυμό ντομάτας ή τα τρόφιμα εμπλουτισμένα με βιταμίνη C, όπως ορισμένα δημητριακά.
Βιταμίνη Ε: υποστηρίξει την ανοσοποιητική λειτουργία καθώς αποτελεί ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό. Συμπεριλάβετε τη βιταμίνη Ε στη διατροφή σας με μύρτιλα,με εμπλουτισμένα δημητριακά, ηλιόσπορους, αμύγδαλα, φυτικά έλαια (όπως ηλιέλαιο ή έλαιο κνήκου), φουντούκια και φυστικοβούτυρο.
Ψευδάργυρος: βοηθά το ανοσοποιητικό σύστημα να λειτουργεί σωστά και μπορεί να βοηθήσει τα πληγές να επουλωθούν. Ο ψευδάργυρος μπορεί να βρεθεί σε θαλασσινά, άπαχο κρέας, πουλερικά, γάλα, προϊόντα ολικής αλέσεως, φασόλια, σπόρους και καρπούς.
Άλλα θρεπτικά συστατικά, συμπεριλαμβανομένης των προβιοτικών, βήτα-γλυκάνων, Β12, χαλκού, φολικού, σεληνίου και σιδήρου, επίσης υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα και συντελούν στην καλή υγεία.
Επιπλέον μην ξεχνάτε ότι κάθε μέρος του σώματός σας, συμπεριλαμβανομένου του ανοσοποιητικού σας συστήματος, λειτουργεί καλύτερα όταν προστατεύεται από περιβαλλοντικές επιθέσεις και ενισχύεται από στρατηγικές υγιούς διαβίωσης όπως αυτές:
  • Μην καπνίζετε
  • Διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά
  • Ασκηθείτε τακτικά
  • Διατηρήστε ένα υγιές βάρος
  • Εάν πίνετε αλκοόλ, πίνετε μόνο με μέτρο
  • Επαρκής ύπνο
  • Λάβετε μέτρα για να αποφύγετε μολύνσεις, όπως το πλύσιμο των χεριών σας συχνά και καλό πλύσιμο των κρεάτων
  • Προσπαθήστε να ελαχιστοποιήσετε το στρες.